הממשלה תקדם את הקמת הוועדה; היועמ"שית מתנגדת

פנחס בן זיו No Comments on הממשלה תקדם את הקמת הוועדה; היועמ"שית מתנגדת

תוכנית שר המשפטים לוועדה הממשלתית תעלה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה. היועצת המשפטית לממשלה מתנגדת וממשיכה לסכל את פעילות הממשלה. על פי התוכנית, הוועדה היא שתדון בפניות שיתקבלו מאת היועמ"שית בעניין עבודתה

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר המשפטים יריב לוין הודיע כי התוכנית להקמת ועדת הבדיקה הממשלתית לעניין השימוש ברוגלות תעלה בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב – על אף התנגדותה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. על פי התוכנית, הוועדה "תבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות, הייעוץ המשפטי לממשלה והמחלקה לחקירות שוטרים".

עוד נכתב בהודעתו כי "הוועדה תקבע את סדרי דיונה ואופן פעולתה", ללא התערבות חיצונית, וכי "ישיבות הוועדה יהיו פומביות למעט מקרים בהם יהיה צורך להימנע מחשיפה של שיטות חקירה ואמצעי מעקב. דוח הוועדה יפורסם ברבים ויוגש לשר המשפטים בתוך שישה חודשים מתוך התכנסותה".

אם יתקבלו פניות מאת היועמ"שית או פרקליט המדינה בטענה כי עבודת הוועדה "עשויה לפגוע בהליך תלוי ועומד או לשבש מהלכי חקירה" – כפי שבהרב-מיארה טוענת – הוועדה תהיה זאת שתדון בפניות, ותקבל "החלטה מנומקת".
השר לוין הודיע על הקמת הוועדה, שתוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בעקבות פרשת NSO, שנחשפה בכלכליסט. אז אמר כי יפנה לממשלה כדי להעניק לוועדה סמכויות חקירה – והיועמ"שית התנגדה. לפני יומיים היא שלחה לשר מכתב, בו היא טוענת כי אין סמכות לאפשר בחינה של תיקים פליליים תלויים ועומדים.


0 תגובות